رنگینک
 
قالب وبلاگ
نويسندگان

 

سلام دوستان.

دوست دارید باهوش تر و خلاق تر باشید؟؟؟!!!

پس باید به خوردنتون توجه کنید و با خواص مواد غذایی ای که

استفاده می کنید ، بیشتر آشنا بشید.

(البته اگر به خودتون اهمیت می دید)

برای آنکه ذهنتان را قوی تر کنید باید در انتخاب آنچه می خورید

هوشمندانه عمل کنید.

خوب حالا چند خوراکی که هم شکم تون رو سیر میکنه و

هم مغزتون رو از گرسنگی در میاره رو به شما معرفی می کنم...

 


 

1. کلم قرمز ، ضد آلزایمر

کلم قرمز سرشار از پلی فنل هاست. پلی فنل ها آنتی اکسیدان هایی هستند که مانع شکل گیری پلاکهایی که عامل اصلی ابتلا به آلزایمر هستند ، در مغز می شوند.

 

2. گوجه فرنگی ، حلال سودوکو

یک مطالعه جدید توسط دانشمندان فرانسوی نشان می دهد میان سطوح بالای لیکوبن موجود در گوجه فرنگی با قدرت ادراک انسان رابطه مستقیم دارد. اگر گیاهحاوی لیکوبن را ابتدا حرارت دهید ، جذب آن در بدن آسان تر می شود.

به همین دلیل ست که اگر آب گوجه ، سس پاستا و کچاپ بخورید ، جدول های سودوکو را به مراتب راحت تر حل می کنید!

 

3. ماهی قزل آلا ، 2 بار در هفته

چربی های امگا3 به تحرک و روانی غشاء سلول ها کمک می کنند. روانی غشاء سلولی نقشی حیاتی در ارتباط میان سلولی دارد. ماهی قزل آلا سرشار از امگا3 است. پس با خوردن ماهی 2بار در هفته می توانید قدرت یادگیری ، حافظه و حالات روحی خود را بهبود بخشید. پس یادتان نرود که از این هفته ماهی را در لیست خریدتان بگنجانید.

(خوش به حال کسایی که می تونن ماهی بخورن. من که متنفرم)

 

4. انواع توت ، در صبحانه

مطالعات نشان داده است کسانی که انواع توت را در رژیم غذایی شان می گنجانند ، مهارت های حرکتی و یادگیری بهتری دارند. توت می تواند روند پیری مغز را به تاخیر بیندازد. هر از چند گاهی یک لیوان توت را به همراه کورن فلکس صبحانه خود نوش جان کنید تا مغزتان جوان بماند.

 

5.لوبیا قرمز ، ناهار مناسب

لوبیا قرمز منبع بسیار غنی از فیبر و پروتئین است و به ثابت نگه داشتن سطح قند خون که برای عملکرد بهینه مغز لازم است ، کمک زیادی می کند. اگر معمولا بعد از صرف نهار بی حال و کم انرژی هستید بهتر است برای نهار سالاد لوبیا بخورید تا هم بیشتر سیر بمانید و هم عملکردتان در محل کار بهتر شود.

 

6. بادنجان ، رفتگر بدن

پوست بادنجان حاوی ناسونین است. ناسونین آنتی اکسیدان قدرتمندی است که به عنوان تمیز کننده سلول های مرده در بدن عمل می کند و غشاء سلول ها را از آسیب محافظت می کند. مطالعاتی که روی حیوانات انجام شده نشان می دهد ناسونین از لیپیدهای(چربی) غشاء سلول های مغزی محافظت می کند و از همین طریق آنها را از آسیب محافظت می کند.

 

7. آووکادو ، شام شب امتحان

آووکادو به پایین آوردن فشار خون بالا کمک زیادی می کند. طبق تحقیقات دانشگاه ماین انگلیس بالا بودن فشار خون رابطه مستقیم با کاهش ادراک دارد. در خانه برای خودتان با آووکادو ، آب لیموی تازه ، گوجه فرنگی ، گشنیز و سیر ، سس گوآکومولی درست کنید و به عنوان یک میان وعده سالم به همراه بیسکوئیت شور میل کنید. آووکادو را شب امتحان بخورید تا نیروی ذهنی شما برتری ویژه اش را نسبت به دیگران اثبات کند.

(انشاالله برای امتحانای پایان ترم میل میکنیم و نتیجه شو می بینیم.)

 

8. برگه زردآلو

مطالعات تغذیه ای نشان می دهد آهن می تواند به بهبود عملکرد نیمکره چپ مغز که وظیفه تفکر تحلیلی را بر عهده دارد ، کمک زیادی کند. به عنوان یک میان وعده مغذی حدود 4 عدد یا بیشتر برگه زردآلو بخورید. ویتامین C  موجود در آن می تواند میزان جذب آهن خون را بالا ببرد ، اما حواستان باشد که بیشتر از 4 برگه ممکن است باعث پیامدهای ناخوشایند گوارشی شود.

(من که عاشق برگه زرد آلو ام ، با این یکی خیلی خوب کنار میام)

 

9. ریشه چغندر ، مخترع خنده

چغندر منبع غنی از تری میتل گلایسین است که در تنظیم روحیه نقش مؤثری ایفا می کند. این ماده ، روحیه ، انرژی ، سلامت کلی ، هوشیاری ، شفافی دید و تمرکز را بهبود می بخشد. برای آنکه لبخند روی لبهای تان بیاورید کمی چغندر در سالادتان رنده کنید.

 

10. بادام ، رمز خوشحالی

فنیل آنالین موجود در بادام این توانایی را دارد که از سد خونی-مغزی گذر کند و با تحریک مغز به تولید ناقلهای عصبی مانند دوپامین ، آدرنالین و نورآدرنالین که در بهبود حالت روحی انسان مؤثر هستند ، کمک می کند. بادام سرشار از ریبوفلاوین هم هست که به اعتقاد دانشمندان در تقویت حافظه نقش اساسی دارد.

 

11. ماهی کلیکا ، هر موقع که دلتان خواست

ماهی کلیکا سرشار از یک ترکیب ارگانیک است که به تولید استیل کولین های خون که در کاهش استرس ، افزایش یادگیری و تمرکز مؤثرند ، کمک می کند. تحقیقات آلمانی ها نشان می دهد این ترکیبات ارگانیک توان مغز را به شدت بالا می برند. ماهی کلیکا را می توانید در هر وعده غذایی که میل دارید نوش جان کنید.

 

12. مرغ ، ضد افسردگی

مرغ هم لذیذ است و هم برای مغزتان غذای بسیار خوبی است. در گوشت مرغ ویتامین B6 به میزان بسیار زیادی وجود دارد. ضمن اینکه در مرغ عوامل لازم برای تبدیل آمینو اسید تریپتوفان به سروتونین وجود دارد. کمبود سروتونین در خون یکی از عوامل اصلی ابتلا به افسردگی است.

 

13. انگور ، تقویت حافظه

تحقیقات مؤسسه SALK  نشان می دهد «اپی کاتچین» موجود در انگور باعث افزایش جریان خون در مغز می شود و حافظه را تقویت می کند.

 

14. میگو ، ضد جنون

میگو منبع خوبی از ویتامین D است. کمبود ویتامین D حالت روحی شما را تضعیف کرده و می تواند به مشکلاتی از قبیل عملکرد ناقص ذهنی ، اسکیزوفرنی و آلزایمر منجر شود. میگو به نحو مثبتی روی عملکرد ادراکی تاثیر می گذارند و باعث سنتز فاکتورهای رشد عصبی می شود.

 

15. مارچوبه ، جوانی مغز

یک پیمانه معادل 128 گرم مارچوبه 70 درصد نیاز روزانه شما به اسیدفولیک را تامین می کند. طبق مطالعات دانشمندان هلندی اسیدفولیک به بهبود عملکرد حافظه بزرگسالان کمک کرده و مغز آنها 9/1 سال جوان تر می کند.

 

16. ماست طبیعی ، ضد استرس

ماست طبیعی حاوی تیروزین است که یک آمینواسید ضروری برای تولید دوپامین و نورآدرنالین است. مطالعات دانشمندان آمریکا نشان می دهد ، در شرایط پر استرس تیروزین بدن از بین می رود. پس برای اینکه هم حافظه خود را خوب کنید و هوشیاری تان را افزایش دهید و هم سطح استرس تان را تحت کنترل درآورید ، هر روز ماست طبیعی بخورید.

 

17. نخود فرنگی ، ضد گیجی

نخود فرنگی سرشار از ویتامین B1  یا همان تیامین است. این ساچمه های کوچک سبز رنگ باعث سلامت سیستم عصبی انسان می شوند. کمبود ویتامین  B1 می تواند باعث گیجی ، از دست دادن حافظه و کوتاه مدت شدن تمرکز شود. پس سعی کنید نخود فرنگی را به یکی از وعده های غذایی روزتان اضافه کنید.

 

18. سیب زمینی شیرین ، فرشته نجات مغز

این سیب زمینی های نارنجی و خوشمزه ، یکی از بهترین منابع بتاکاروتن هستند. طبق آخرین مطالعات دانشگاه هاروارد ، بتاکاروتن می تواند فرشته نجات مغز شما باشد و پیری ادراکی مغزتان را به تاخیر بیندازد. بتاکاروتن با استرس هایی که طی زمان به سلول های مغز آسیب می زنند ، مبارزه می کند.

 

19. تخم مرغ ، خوراک مغز

این یک افسانه نیست ؛ کولین موجود در تخم مرغ باعث حفظ انعطاف پذیری و کارآیی بهینه غشاء سلول های مغزی می شود. در صورتی که کولین وجود نداشته باشد ، ریز مغذی ها بر پایه چربی و مواد زائد نمی توانند به داخل و خارج سلول ها سفر کنند. همچنین کولین یکی از اجزای کلیدی استیل کولین است که پیغام های عصبی را مابین عضلات و اعصاب جا به جا می کند. تخم مرغ یکی از بهترین غذاهای مغز است.

 

20. کیوی ، افزایش توان حل مسئله

یک عدد کیوی حتی بیش از نیاز روزانه ویتامین C شما را تامین می کند. ویتامین C  مغز را در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. چنین آسیب هایی می تواند عملکرد مغز را مختلف کند، توان حل مسئله مغز را پایین آورده و باعث تضعیف حافظه شود.

(پس تا میتونید از این میوه گرانبها بخورید)

 

21. جگر گوساله ، فرار از آلزایمر

طبق مطالعات اخیر روی روند پیری ، اثبات شده غذاهای غنی از فولات برای مغز مفید هستند و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهند. میزان فولات به طور خاص در جگر گوساله بسیار بالاست.

 

22. صدف خوراکی ، مناسب پدربزرگها و مادربزرگها

ویتامین B12  موجود در صدف برای مغز شما خوب است. تحقیقی در زمینه نورولوژی نشان داده افراد میانسالی که کمبود ویتامین B12  دارند ، دچار مشکلات و اختلال در کار مغزی می شوند. این اختلال می تواند به بیماری آلزایمر و مشکلات ادراکی منجر شود. پس اگر نمی دانید برای پدربزرگ و مادربزرگ هایتان چه بخرید ، بهتر است شک نکنید و صدف خوراکی را به آنها هدیه بدهید.

 

23. اسفناج

اسفناج منبع غنی ماده ای شبیه ویتامین و محلول در چربی به نام کوآنزیم 10Q  است. بدون وجود کوآنزیم 10Q  مغز با سرعت بیشتری از بین می رود و عملکرد مغزی در سطح بهینه برای شما دشوار می شود. پس اسفناج بخورید تا مغزتان همیشه جوان بماند.

 

24. سس تاماری ، سم زدایی از مغز

تاماری نوعی سس سویای ژاپنی است که سرشار از ویتامین B3  است. مطالعات اخیر نشان داده ویتامین B3  نقشی کلیدی در خنثی کردن سموم مغز دارد . میزان مشخصی از ویتامین B3  در رژیم غذایی روزانه شما می تواند حافظه کوتاه مدت تان را تا 40 درصد تقویت کند.

 

[ ۱۳۸٩/۸/٢۱ ] [ ۱٢:٢٢ ‎ق.ظ ] [ سحر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

مینویسم... مینویسم... مینویسم... تا یارای نفس. اما ، وقتی نیستم ، که نیستم.
صفحات دیگر
امکانات وب






ایران رمان